Alla utställningar

Teckning/akvarell

2/10 2023

Kay Tinbäck Du Rees – Karaktärer

I över 30 år har Kay Tinbäck Du Rees arbetat som dockmakare och dockspelare på Kulturhuset-Stadsteaterns scener i Stockholm. Under dessa år har hon fått möjligheten att visa på dockteaterns unika konstform och dess oändliga möjligheter.

4/9 2023

Ulla-Pia Könönen – Grafik

Ulla-Pia Könönen är bosatt och verksam i Göteborg. Hon har sin konstnärliga grund som målare och tecknare och har ställt ut runtom i Sverige.

27/3 2023

Jessica Baggryd – Måleri

Jessica Baggeryd bor i Mariestad. Hon är utbildad i bildkonst, hantverk och design inom flera områden. Som konstnär och designer låter hon sig inspireras av naturen och den gedigna hantverkstraditionen som hon har med sig från sina utbildningar.

20/2 2023

Lars-Erik Hedendahl – Grafik, högtryck

Lars-Erik Hedendahl är uppväxt i Lidköping och bor numera i Stockholm. Utbildade sig på Konstfack och med kurser i grafiska tekniker. Han har arbetat med formgivning av utställningar och som scenograf.
Det är som grafiker vi möter honom här med linoleumsnitt i ett nära och intimt format.

16/1 2023

Pia Carlsson, Vävda bilder

Textilkonstnären Pia Karlsson visar vävda bilder och mattor i Götene konstrum.

17/1 2022

Sara Pejlare

Sara Pejlare är utbildad grafisk designer från HDK, Högskolan för design och konsthantverk i Göteborg. Hon har visat sina verk runt om i Sverige och har arbetat med illustrationer, affischer och vykort. I sina akvareller målar hon fritt och flödande och fångar ljus och stämningar. Ofta kan man spåra en underfundig berättelse dold i hennes bild.

1/10 2021

En utställning

En kort text som sammanfattar utställningen